کنترل بین المللی جرایم سایبری

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
هر روزه افراد بیشتری در کشور کره تمایل خود را برای الحاق به معاهده جرایم اینترنتی، “پیمان بوداپست” اعلام می کنند. پیمان بوداپست اولین معاهده بین المللی پیگیری جرایم سایبری با تنظیم مقررات دقیق درباره اقدامات مجرمانه اینترنتی است. کشورهای عضو این معاهده یک خط تلفن فوری برای جرایم اینترنتی داشته و به صورت مشترک همکاری می کنند.

برای ایجاد اصل یکنواختی در صلاحیت کیفری در جرایم اینترنتی بین المللی، فاکتورهای زیر بر اساس حقوق بین الملل مورد نیاز است؛ ۱- دستورالعمل واضح و روشن سازمان ملل در جهت ترویج ملی ۲- شکل گیری یک رویه کلی بر اساس این دستورالعمل ۳- این شیوه های کلی باید دارای تاییدیه قانونی باشند.
برای بررسی و مهار تهدیدهای سایبر، جامعه بین المللی همکاری های نزدیکی دارد. بزرگترین فضای جرم آنلاین به نام “Darkcode” توسط پلیس FBI در ایالات متحده مسدود شده و هکرهای مربوط به این واقعه تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند. این اقدام بر اساس تفاهم نامه ای مشترک با ۱۹ کشور جهان از جمله انگلستان، استرالیا، کانادا، بوسنی، کرواسی، رژیم صهیونیستی و رومانی انجام شد.

هر روزه افراد بیشتری در کشور کره تمایل خود را برای الحاق به معاهده جرایم اینترنتی، “پیمان بوداپست” اعلام می کنند. پیمان بوداپست اولین معاهده بین المللی پیگیری جرایم سایبری با تنظیم مقررات دقیق درباره اقدامات مجرمانه اینترنتی است. کشورهای عضو این معاهده یک خط تلفن فوری برای جرایم اینترنتی داشته و به صورت مشترک همکاری می کنند. به جز کشورهای اروپایی، امریکا، کانادا، و ژاپن نیز به این معاهده ملحق شده اند. کشور کره نیز از چند سال قبل در حال بررسی الحاق به معاهده بوداپست از طریق وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و پلیس ملی است، اما هنوز به نتیجه ای نرسیده است. متفاوت از جرایم آفلاین، جرایم سایبر بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی و از پیش برنامه ریزی شده انجام می شوند. بنابراین، همکاری‌های بین المللی بر اساس شیوه مجازات مجرمین و استانداردهای بین المللی تعریف شده است. در جهت افزایش توانایی های ملی، الحاق به معاهده بین المللی جرایم اینترنتی بوداپست باید به سرعت انجام شود.
دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 5623 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:577 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: